שיווק שותפים בחינם: הכסף ברשימה – שיעור 3

בשביל להתחיל להרוויח כסף משיווק שותפים, אין צורך באתר מקצועי או מערכות פרסום בהן משתמשים אנשי השיווק והפרסום בישראל. היום נלמד על רשימות תפוצה והדרכים באמצעותן ניתן לקבל עמלות שיווק שותפים בחינם.

מבוא לרשימות תפוצה ורשימות דיוור

רשימות תפוצה או רשימות דיוור הן למעשה מאגרי מידע של משתמשים שהביעו עניין במוצר או השירות אותו אתם מקדמים. ברוב המקרים, ישאירו את שמם, כתובת המייל שלהם והטלפון האישי ליצירת קשר.

אתם בוודאי מכירים את טופס צור הקשר מאתרי אינטרנט של חברות ובעלי עסקים בארץ ובעולם. חלקם משתמשים בטופס זה גם בעמודי נחיתה, שנועדו לספק מידע רלוונטי אודות מוצרים ושירותים ואף לקלוט את פרטי המשתמשים – הלקוחות המתעניינים. אם תשאלו את בעלי העסקים, מהי רשימת דיוור, רובם יגידו לכם כי עבורם, מדובר במערכת מקצועית המספקת שירותי דיוור לרשימות מיילים בתשלום. האמת היא, כי יש בכך הרבה יותר מזה. מטרת השימוש ברשימות תפוצה היא למכור ללקוחות קיימים וגם ללקוחות פוטנציאלים את המוצרים והשירותים שלכם או של קולגות שלכם.

לצערנו ברוב המקרים, לאחר שהשאיר המשתמש את פרטיו, בעלי העסקים אינם מכניסים אותו לרשימת תפוצה באמצעותה יוכלו לשמור איתו על קשר, ומסתפקים ביצירת קשר חד פעמי עם הלקוח הפוטנציאלי שיגרום לו לסגור עמם עסקה או לוותר עליה ולא לשוב עוד לעולם. כשאנו אומרים כי “הכסף נמצא ברשימה” אנו מתכוונים כי רשימת המתעניינים במוצרים והשירותים שלנו עתידים לרכוש מאתנו שוב ושוב, כל עוד נישאר רלוונטיים עבורם. היום תלמדו איך לגייס את כל המשאבים על מנת להתחיל לבנות את הרשימות שלכם ובחינם.

איך עושים כסף משיווק שותפים ורשימות תפוצה

לאחר שלמדנו על שיווק שותפים וקישורי שותפים באמצעותם ניתן להרוויח עמלות על מכירת מוצרים ושירותים עבור לקוחות פוטנציאלים, נלמד כיצד להשקיע יותר בתוכן שיספק ערך גבוה לרשומים ברשימות התפוצה שלכם גם מבלי להשקיע כסף.

הידעת? כסף וזמן הם המשאבים היקרים ביותר לרוב האנשים בעולם. גם אם תשתמשו נכונה רק באחד מהם, תוכלו לראות תוצאות מרהיבות ותגלו כי רק השמיים הם הגבול.

ניהול רשימות תפוצה בעידן החדש

בדיקה קצרה בגוגל תאפשר לכם לצפות בכל מערכות הדיוור המוכרות בישראל. רשימות התפוצה בעידן החדש יגרמו לכם להבין כי “תמיד יש עוד אפשרויות” באמצעותן ניתן לחשוב מחוץ לקופסה, לנהל קהלים ולדוור להם מסרים שיווקיים מבלי להתפשר על שום פקטור; החל מיצירת המשפך השיווקי ועד קבלת הפרטים וסגירת המכירה – זאת ועוד בחינם לחלוטין.

איך לכתוב מסרים אוטומטיים ובעלי ערך

לפני שכותבים – היכן מפרסמים?

תחילה לפני שנתחיל בכתיבת המסרים, יש להגדיר את פלטפורמת הפרסום בה נתמקד. כל רשת חברתית, אתר או קהילה מתאפיינת באסטרטגיה שונה וגישה אחרת אותה נצטרך לסגל על מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר. לאחר שהגדרתם בריף מסודר עבור כל פלטפורמה כגון: פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, מערכות דיוור במיילים, תוכלו להתקדם לשלב הבא.

מי הקהל שלכם?

ברוב המקרים, ניתן לאפיין לקוחות פוטנציאלים המביעים עניין במוצר או השירות שלכם, על ידי סגמנטים כגון: מין, גיל, אזור מגורים, תחביבים וכו’. הגדרת הצרכן האידיאלי שלכם תתבצע באמצעות תהליך בניית פרסונה או פרופיל לקוח שיעזור לכם להבין טוב יותר כיצד לבנות את סדרת המסרים שלכם על ידי שימוש בשפה הנכונה, המילים המדויקות והמסר הרלוונטי ביותר ללקוח הפוטנציאלי שהגדרתם.

לכתוב קצר וקולע

בעידן הדיגיטלי, זמן הוא משאב יקר מאוד. גם אם אינכם מתמחים בכתיבה שיווקית וקופירייטינג, אין זה אומר כי לא תוכלו לבנות סדרת מסרים קצרים וממוקדים שיספקו ערך לרשומים שלכם ויעודדו אותם לרכוש מכם. חשבו על טיפים שיעזרו להם לפתור בעיה כלשהי או לקדם אותם צעד אחד נוסף בדרך למטרות והיעדים שלהם. הם עוד יודו לכם על כך בהמשך, ותאמינו לי שאני אומר לכם את זה.

הידעת? אם תפעל מתוך מקום של כבוד ויושרה כלפי עצמך וכלפי אחרים, תוכל להגדיל את רשימת התפוצה ולהכפיל את מספר המכירות כהרף עין.

מילים או סרטונים?

אומרים כי תמונה אחת שווה אלף מילים, ואלף מילים שווה סרטון? ובכן, אפשר לומר כי אם אתם בעניין של למכור והרבה, יהיה עליכם לקחת בחשבון כי כל אחד יכול לצלם סרטון שיכול למכור גם מבלי להשתמש בציוד מקצועי כלל וכלל. כל מכשיר טלפון חכם יכול לעשות זאת בתנאי תאורה סבירים ובמקומות שקטים יחסית.

אם בכל זאת החלטתם לבחור במילים על פני סרטונים, גם זאת אפשרות נהדרת, אם כתיבה היא הצד החזק שלכם. כתיבת סדרת מסרים של טיפים בעלי ערך, תעשה את העבודה ותמשוך את הלקוח שלכם צעד אחד נוסף לקראת המכירה והעמלה שלכם.

מוכר או מספר? הכרת הקונספט השיווקי המוביל בעולם

זיג זיגלר, אחד המורים הגדולים בעולם להתפתחות אישית אמר: “תפסיקו למכור ותתחילו לעזור”. אנשים אוהבים סיפורים מרגשים, מעניינים, מרתקים, מכעיסים ומצחיקים. חפשו בכל פעם את הסיפור הטוב ביותר שתוכלו להפיץ לרשימת התפוצה שלכם שיוכל לסקרן אותם להמשיך ולקרוא אותו ובהמשך גם לבנות את הטריגר שיעזור לו ללחוץ על קישור השותפים שלכם.

למכור על טייס אוטומטי גם כשאתם ישנים

בכל הנוגע לשיווק באינטרנט, שיווק שותפים ותחומים רבים, הטכניקות והכלים הסודיים ביותר להרוויח כסף באינטרנט מגיעים גם אלינו, באיחור של כמה שנים (אך בסופו של דבר גם זה קורה).

חלק מהכלים המובאים אליכם כאן אינם חדשים, אך היום תלמדו כיצד להשתמש בכל המשאבים העומדים לרשותכם על מנת לייצר סדרת מסרים אוטומטיים ולהרוויח מהם כסף.

mailchimp היא מערכת דיוור באמצעותה תוכלו להתחיל לדוור ולהרוויח כסף מבלי לשלם על השירות. לאחר שתגיעו ל-2000 נרשמים ו/או עד שתעברו את מכסת השליחה העומדת על 12,000 מיילים בכל חודש  (6 מיילים בחודש לרשימה מלאה). לאחר שתתחילו להרוויח, תוכלו לשקול באם ברצונכם לעבור לגרסה בתשלום או בכלל לבחור במערכת שונה לדיוור וניהול רשימות תפוצה.

 

viplus היא מערכת דיוור ישראלית, המאפשרת דיוור של עד 2000 אימיילים בחודש ועד 200 נרשמים בסה”כ. באמצעותה, ניתן לבנות דפי נחיתה, לשלוח מסרונים (SMS), לבנות אוטומציה שיווקית ועוד.

והבונוס הכי טוב שלהם – ניתן להצטרף אל תכנית השותפים שלהם ולהרוויח כסף משיווק שותפים – בחינם.

לכל מערכת יתרונות וחסרונות. מי מכם שיתעניין במערכת הטובה ביותר או במה כדאי לבחור, הנה לכם טיפ קטן – מי אמר שאי אפשר להשתמש בשתי המערכות? זה בחינם?

לאחר שבחרתם באחת ממערכות הדיוור ובניתם דף נחיתה רלוונטי לתחום שבחרתם, תוכלו לצבור רשימת מתעניינים שתוכלו לשלוח להם הצעות שיווקיות ולקדם מוצרים ושירותים שלכם ושל תכניות השותפים אליהן נרשמתם.

ככל שתתפתחו ותתקדמו יותר בתחום השיווק שותפים, תוכלו להשקיע גם במערכות מתקדמות יותר לניהול רשימות תפוצה ודפי נחיתה כגון רב מסר ואקטיב טרייל, אך זו רק המלצה שאיננה בגדר חובה.

איך עושים שיווק שותפים בחינם בלי מערכות דיוור

מתנות בחינם: כרטיס הביקור הטוב ביותר של העסק שלך

אם יש באפשרותכם ליצור מתנה דיגיטלית ובעלת ערך בחינם ולהעבירה לכמה שיותר אנשים בתמורה לכתובת המייל שלהם, כך תוכלו להגדיל את מספר הנרשמים אל רשימת התפוצה שלכם ולייצר יותר מכירות מעמלות השותפים שלכם. הסיבה שאנו קוראים למתנה החינמית שלכם ‘כרטיס ביקור’ היא מכיוון שבלעדיה, לא תוכלו למשוך אנשים רלוונטיים להירשם אל הרשימה שלכם ולהפיץ להם מסרים בעלי ערך ומסרים שיווקיים.

“אי אפשר להצליח מבלי לשלם כסף” סיפור אישי שמוריד אסימונים

לפני כמה שנים כשסיימתי את לימודיי בתחום השיווק באינטרנט, חשבתי שהדרך היחידה להצליח היא הדרך אותה למדתי. (אז לא הכרתי את אחת מהנחות היסוד של ה-NLP שאומרת כי “תמיד יש עוד אפשרויות”). התחלתי לעבוד באחד המקומות המובילים בישראל בתחום הקידום אתרים בגוגל. סיפרו לי כי כשאתחיל לעבוד במשרדי פרסום, איחשף לכלים מקצועיים בתשלום באמצעותם ניתן לבצע מחקר שוק, מחקר צרכנים, מחקרי מילים וקבלת נתונים שונים שידרשו ממני על מנת לבצע את עבודתי.

להפתעתי, נוכחתי לגלות כי המקום אליו הגעתי לא עשה שימוש באף אחד מהם. באותו הרגע האמנתי כי אי אפשר באמת להצליח מבלי לשלם כסף. אפשר לומר שהדבר דומה לנהיגה על רכב ידני ורכב אוטומטי. רוב האנשים נוהגים ברכב אוטומטי ומחשיבים את הנהיגה ברכב ידני כקשה יותר. הזמן לימד אותי כי השווי של הרכב הידני בו נהגתי – גבוה בהרבה מכל רכב אוטומטי אחר עליו יכולתי לנהוג כבר בתחילת דרכי. כך הבנתי כי אסטרטגיה טובה וטכניקת עבודה יכולה להיות מועילה לא פחות במצבים מסוימים, וכך באמת היה.

שיווק שותפים בחינם בפייסבוק: האם קיימת חיה כזאת?

פייסבוק כבר מזמן אינה כפי שהייתה בעבר. בכל הנוגע לפרסום בחינם, פייסבוק מקשה על מפרסמים להרוויח כסף מבלי להשקיע בפרסום ממומן. אם פעם כל משתמש שהיו לו 1000-5000 חברים יכול היה לפרסם על הקיר ככל העולה על נפשו ולקבל חשיפה גבוהה בעיני חבריו לרשת החברתית, היום אחוז החשיפה בפרופיל האישי נמוך בהרבה וכמעט ואינו שווה את זמנכם.

אף על פי כן, אין זה אומר כי לא ניתן להרוויח כסף משיווק שותפים בפייסבוק. גם היום יש מי שהצליח להפוך את פייסבוק למכרה של זהב, להפיץ טיפים ותכנים שיווקיים בקבוצות רלוונטיות לתחום ולהרוויח על כך מאות ואלפי שקלים – וכל זאת מבלי להשקיע כסף כלל וכלל. זכרו כי בכל מקרה, עליכם לפעול ממקום של ערך ולא ספאם. אחרת, פשוט יחסמו אתכם לצמיתות מהקבוצות ולא תוכלו עוד להגיב בהם.

איך זה עובד?
יש מי שיבחר לבנות אתר מקצועי, בעוד שאחרים יעדיפו לבחור בפלטפורמות תוכן חינמיות דרכן יוכלו להקים בלוג בחינם, לכתוב תוכן שיווקי ולהפיץ דרכן את קישורי השותפים. על מנת שהדבר יוכל לעבוד לכם בצורה יעילה תצטרכו לבצע את הפעולות הבאות לפי הסדר.

  1. הרשמה לפלטפורמת תוכן ליצירת בלוג בחינם
  2. כתיבת מאמר מקצועי או פוסט רלוונטי שייתן ערך לקוראים
  3. הפנייה אל טופס השארת פרטים לקבלת המתנה שהכנתם
  4. הפצת סדרת מסרים וטיפים אותם יקבלו הרשומים, ביניהם גם טיפים הכוללים את קישורי השותפים שלכם
  5. הפצת התכנים מהבלוג שלכם בקבוצות פייסבוק רלוונטיות
  6. מעקב כניסות, אופטימיזציה ועדכון התוכן הקיים וכתיבת תכנים חדשים
  7. המתנה לקבלת תשלומי העמלות

שיווק שותפים בחינם בוואטסאפ: הגדרת קהלים, מעגלים ורשימות תפוצה

3 כללי הברזל לשיווק שותפים בוואטסאפ תקפים גם ברשתות החברתיות ובשיווק מפה לאוזן. אם תעקבו אחריהם, תגלו כי תוכלו להרוויח כסף מאחת הפלטפורמות המובילות לפרסום מוצרים ושירותים, מבלי להוציא שקל בודד אחד מהארנק שלכם.

יחס אישי מוכר יותר

שימו את עצמכם לרגע אחד בנעליים של הלקוח הפוטנציאלי שלכם. נסו לדמיין כיצד אתם הייתם מגיבים אם מישהו היה שולח לכם מסרים שיווקיים שאינם רלוונטיים עבורכם ואינכם מכירים אותו בכלל. כאן מגיע היחס האישי. נסו להכיר מעט את האדם לו אתם מעוניינים לפרסם את המוצר או השירות שבחרתם לקדם. במקום לעשות קופי פייסט להודעות גנריות שאינן מועילות הרבה, חשבו על שיחה אישית עם אדם קרוב שאתם מעוניינים לעזור לו באמצעות תוכן שילמד אותו לעשות משהו בחינם.

בשלב זה, אם הצלחתם לעניין אותו מספיק, ייתכן כי לאחר שראה את תמונת התצוגה המקדימה, הכותרת והתיאור של הכתבה בטיזר ששלחתם לו דרך הוואטסאפ, יביע עניין ויכנס לקרוא אותה. משם, הדרך אל הרכישה תגיע בהקדם, לאחר שנרשם לקבלת המתנה בחינם וקבלת סדרת המסרים שהכנתם מראש.

הידעת? מה שלמדתם עד כה, נקרא בשפה המקצועית “משפך שיווקי”. בדיקה קצרה ביוטיוב ובגוגל, תעזור לכם ללמוד באופן מקצועי כיצד לפתח אסטרטגיות שיווק שיעזרו לכם למכור יותר.

כן לערך, לא לספאם

דיברנו על כך מספר פעמים, וגם כאן חשוב לחזור על כך. אם עליכם ללמוד משפט אחד בלבד שיעזור לכם להצליח בתחום השיווק שותפים הוא: “כן לערך ולא בערך”. אל תחפשו קיצורי דרך, תתנו את הערך הטוב ביותר שאתם יכולים לספק ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. זה ממש לא משנה אם אתם אלו שהולכים לסלוק עבורו את כרטיס האשראי או הקולגות שלכם. צרו ערך בעל משמעות והימנעו מתוכן זבל.

מילת אזהרה: אם תפיצו תוכן ספאם, אתם עלולים להיחסם מאפליקציית הוואטסאפ שלכם ולא תוכלו עוד להשתמש בה.

לעזור ולא למכור

כלל הברזל השלישי יוכל לעזור לכם הרבה אם רק תפעלו מתוך מקום נקי. זכרו כי טובת הלקוח היא העיקר – כך תמכרו יותר. אם תצליחו לעזור בכל פעם לאדם אחד לפתור בעיה או להגשים חלום, אתם עלולים עוד לגלות כי עמלות השותפים שלכם יזנקו גבוה לשמיים.

פרסום בקבוצות וואטסאפ: איך עושים את זה נכון

לאחר שנרשמתם לקבוצות וואטסאפ הרלוונטיות לתחום שלכם, חפשו את האנשים ששואלים שאלות ומעלים בעיות שמפריעות להם. נסו לחשוב: אם אתם הייתם במצבו, הייתם מוכנים לשלם על מוצר או שירות שיפתור עבורכם את הבעיה? אם עניתם בחיוב, “ובמקרה” הכינותם מראש מדריך תוכן + מתנה וגישה ישירה אל רשימת התפוצה שלכם – אתם בדרך הנכונה להפוך אותו ללקוח משלם.

דרך נוספת בה תוכלו לפרסם מבלי להשקיע כסף, היא על ידי פניה אישית אל הרשומים בקבוצה. עשו זאת בתבונה ונסו תחילה להתחבר עמו. אם השיחה לא זורמת, אל תציקו לו. אם היא כן זורמת, חזרו על השלב הראשון, ונסו לעניין אותו בתכנים רלוונטיים בחינם שיוכלו לעזור לו בתחום העניין של הקבוצה אליו הוא רשום.

*בונוס* מבוא לצ’אטבוט: יצירת אוטומציה ומעורבות עם משתמשים

כמה פעמים נכנסתם לאתר וראיתם נציג ווירטואלי שתמיד שמח לעזור לכם בכל בעיה או שאלה? ובכן, ייתכן ואתם יודעים כבר כי מדובר ברובוט, תוכנה ותו לא. תפקידו, לספק מענה אוטומטי לשאלות נפוצות, להגדיל את רשימת התפוצה שלכם ולמכור עבורכם יותר. חשבו על זה כעל סופר עובד שאינו מקבל משכורת ויכול לבצע עבורכם כמעט כל משימה או מטלה הדורשת משאבים מצוות שלם של עובדים. כיום, אנו נמצאים בעידן הדיגיטלי החדש בו הצ’אטבוטים מככבים בכל מקום. וואטסאפ, פייסבוק וגם באתרים שלכם.

Virtualspirits הוא הצ’אטבוט הנפוץ ביותר בישראל. באמצעותו תוכלו להציב נציג ווירטואלי באתר שלכם, ללמד אותו תסריטי שיחה שיעזרו ללקוחות פוטנציאלים ולקוחות קיימים לקבל תמיכה טכנית, לסגור מכירות ולענות על שאלות נפוצות. כך, תוכלו לישון בראש שקט בידיעה כי תמיד יש מישהו שתוכלו לסמוך עליו, מבלי לפספס אף אחד בדרך. אם יש לכם אתר, הצ’אטבוט הזה הוא הבחירה הטובה ביותר עבורכם.

*השירות כרוך בתשלום אך ניתן לפתוח חשבון התנסות למשך 30 ימים.

אם בחרתם להתמקד בפייסבוק ובוואטסאפ, תוכלו להשתמש באחד מצ’אטבוטים המובילים בעולם: manychat. באמצעותו *האפשרויות ליצירת אוטומציה בהחלט בלתי מוגבלות. ניתן להטמיע אותו בעמוד הפייסבוק העסקי שלכם או בקבוצה אותה אתם מנהלים. ניתן ללמד אותו אל מי לפנות וכיצד להתנהל בזמן “שיחת מכירה” בזמן שמשתמש מעלה שאלה כלשהי בעמוד או בקבוצה. הבוט יכול לשלוח ולקבל קבצים, לספק אינפורמציה, להפנות את המשתמש לקישורים רלוונטיים בהתאם למה שחיפש, להציג תמונות וסרטונים והיד עוד נטויה. אם קראתם קצת על משפכים שיווקיים, הבוט הזה בהחלט מסוגל להעביר את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם בדיוק אל המשפך השיווקי הנכון ביותר עבורו (ועבורכם כמובן).

אם אתם מתחילים, תוכלו להשתמש בו גם בגרסתו החינמית ולבנות לעצמכם את המשפך השיווקי הראשון שיתחיל למכור עבורכם על טייס אוטומטי. השירות ניתן בשפה האנגלית ומאפשר אינטגרציה מלאה עם כלים מובילים לאוטומציה מלאה לעסקים כגון zapier, gmail, mailchimp, google sheets ועוד.

*ניתן להשתמש בו בחינם לחלוטין (עם אופציות מוגבלות) או בתשלום חודשי קבוע החל מ-10$ בחודש.

אולי יעניין אותך
דילוג לתוכן