שיווק שותפים בחינם: איך לבחור נישה רווחית – שיעור 2

לפני שתתחילו להרוויח כסף משיווק שותפים, יהיה עליכם לבחור נישה רווחית או תחום עניין בו תרצו להתמקד. המטרה: מדידת כדאיות ההשקעה ופוטנציאל הרווח שתוכלו לעשות בתוכניות שותפים, כתוצאה ממכירת מוצרים ושירותים הפונים לקהל היעד בנישה שבחרתם.

כללי היסוד לבחירת נישה שמתאימה לכם

 

גודל השוק והקהל בתחום

בכל תחום (כמעט) תוכלו למצוא קהל המביע עניין במידה מסוימת. בין אם מדובר באנשים המעוניינים ללמוד לעשות משהו בעצמם ובין אם לרכוש מוצר או שירות בנישה שבחרתם. ניתן לבדוק במספר כלים את גודל השוק וקהל המטרה שלכם בכלים עליהם נרחיב בהמשך.

תשוקה והבנה בתחום

אתם לא חייבים להיות מספר אחד בתחום שלכם. אתם צריכים לאהוב את זה ולספק ערך לקהל שלכם. אם יש לכם תשוקה ואהבה לנגן בגיטרה או פסנתר, יש לכם אחלה נישה ממנה תוכלו להרוויח כסף, בארץ או בחו”ל. אל תגבילו את עצמכם, חשבו באופן יצירתי כיצד אתם יכולים למצוא שיתופי פעולה עם בעלי עסקים ונותני שירותים, על מנת לגזור קופון, עמלת תיווך עבור ליד או מכירה שהגיעו דרככם.

נישה שמוכרת

חשבתם על תחום שמעניין אתכם? מעולה! כעת, עליכם לחשוב האם ישנם מוצרים או שירותים שתוכלו לקדם ולהרוויח עליהם עמלה. זכרו: לא כל נישה מוכרת או רווחית מספיק כדי להיכנס אליה.

אם בכל זאת לא מצאתם קהל רלוונטי לתחום שבחרתם, אל תוותרו עדיין. ייתכן כי דווקא בשווקים אחרים במדינות זרות, תופתעו לגלות שיש לכך ביקוש, ממנו תוכלו להכניס לכיס כמה מאות או אלפי דולרים בכל חודש. בהחלט שווה בדיקה.

פתרון בעיות

פתרון בעיות הוא אחד מכללי היסוד החשובים ביותר לבחירת נישה שמוכרת. באמצעותו, תוכלו לקבל נקודת מבט נוספת על התחום שבחרתם. אם יש מספיק בעיות המטרידות את הקהל שלכם בנושא שבחרתם, עליכם לשאול את עצמכם: “האם הקהל שלי באמת יהיה מוכן לשלם על מוצר או שירות שיפתור לו את הבעיה?” אם עניתם לעצמכם בחיוב, אתם נמצאים בדרך הנכונה.

שאלה נוספת שעליכם לשאול היא: “האם הקהל שלי יהיה מוכן לשלם דווקא על המוצר או השירות אותם אני מקדם?” זכרו כי לא תמיד (ולא בכל מחיר) אנשים יהיו מוכנים לשלם דווקא על הדרך שלכם לפתור להם את הבעיה.

בחירת מוצרים עם החזר השקעה גבוה

רוצים להתחיל למכור מוצרים ולהרוויח עליהם הרבה כסף? לא תמיד המטרה מקדשת את האמצעים. כחלק ממחקר הנישה שיהיה עליכם לעשות (על כך בהמשך), תצטרכו לכתוב לעצמכם מספר נתונים חשובים, שיעזרו לכם למדוד את הרווח בנטו של עמלת השותפים שתקבלו.

  1. מחיר המוצר ללקוח הקצה
  2. עמלת המכירה שלכם – באחוזים ובמספרים מדויקים
  3. מחיר הפרסום בפלטפורמות צד שלישי (עלות לקליק, עלות לליד, שווי המרה)
  4. עמידה ביעדים: החזר השקעה חיובי באחוזים ובמספרים עד לתאריך שקבעתם
  5. עלויות תחזוקה אונליין: בניית אתר, עיצוב, אחסון, שיווק ופרסום באינטרנט, הזנת תכנים
  6. עלויות תחזוקה אופליין: פתיחת וניהול עסק, הפקת חשבוניות, רואה חשבון, מס הכנסה

עיקרון החיסכון בזמן

עיקרון נוסף שיעזור לכם למצוא מוצרים רווחיים הוא עיקרון החיסכון בזמן. אף אחד לא אוהב לבזבז את הזמן שלו לחינם. הרבה אנשים מעדיפים לשלם למישהו שיעזור להם להשיג את המטרה שלכם בזמן הקצר ביותר. אם חשבתם על מוצר כלשהו, שאלו את עצמכם: “האם המוצר שבחרתי, יעזור לאנשים לחסוך בזמן?”

עיקרון החיסכון בכסף

עיקרון הזהב באיתור מוצר פרימיום ששווה לקדם אותו, הוא “עיקרון החיסכון בכסף”. אם הצלחתם לשים את ידכם על מוצר שיעזור לאנשים לחסוך הרבה כסף, או להרוויח כסף, זה עתה נכנסתם למכרה של זהב, ואתם מבינים עכשיו שרק המוצר הזה בלבד יוכל להכניס לכם אלפי שקלים בחודש ואף יותר.

למה דווקא עיקרון הכסף? זמן וכסף הם המשאבים היקרים ביותר לאנשים. אנשים רוצים לדעת איך להרוויח כסף או לחסוך הרבה כסף, ואם כל שנדרש עבורם זו השקעה קטנה יחסית לתמורה – אין ספק שישמחו לשלם על מוצר כזה.

איתור מקורות ידע

ייתכן כי התחום שבחרתם מוכר לכם היטב ואתם יכולים להעניק “ידע ללא הגבלה” עבור קהל היעד שלכם. יחד עם זאת, לא תמיד זה כך. גם המומחים הגדולים ביותר, משתמשים במקורות ידע חיצוניים שיתנו להם השראה ליצור תכנים רלוונטיים בחינם או בתשלום.

הידעת? ידע אינו כח, אלא פוטנציאל לכח. ברגע שהצלחת לשים את ידך על מקורות ידע שאנשים מוכנים לשלם עליהם, עליך לשתף אותו עם הקהל שלך; אתה עלול עוד להרוויח על זה כסף ?

הוכחה חברתית, מספרים ומחקרים

בעידן הדיגיטלי, כולם מומחים ויודעים הכל. (לא באמת). הקהל שלכם לא טיפש, הוא מבין שעליו לקבל כמה שיותר אינפורמציה המגובה במספרים, נתונים ומחקרים בנוגע למוצר או השירות שהוא מעוניין לרכוש דרככם. נסו להשיג אוטוריטות (אנשים בעלי סמכות בתחום) המציגים מחקרים ונתונים בהם תוכלו להשתמש בתוכן השיווקי שלכם.

הידעת? הרבה אנשי אנשי מכירות ומשווקי שותפים אימצו את תפיסת העולם: “לא למכור. לעזור.” אם תצליחו לעזור למספיק אנשים, תגיעו לשפע עליו תמיד חלמתם.

הגדרת תפקידים וחלוקת משימות

“אנחנו הישראלים יודעים לעשות הכל” אין על כך ספק. יחד עם זאת, לא בטוח עד כמה אפקטיבי שאתם כמשווקי שותפים תעשו את כל העבודה בעצמכם. ייתכן מאוד כי תגלו כי חלק מהדברים עליהם דיברנו בסעיף: “בחירת מוצרים עם החזר השקעה גבוה-עלויות תחזוקה אונליין” יהיו זרים עבורכם.

תעשו לעצמכם טובה והשקיעו את הזמן שלכם במה שאתם באמת עושים הכי טוב. ישנם אנשי מקצוע שישמחו לעזור לכם בתשלום או כשת”פ לבצע את המשימות המפורטות בסעיף הנ”ל. אם יש לכם תקציב מוגבל, השתמשו בעיקרון ה-20\80 של פרטו ולמדו רק את הבסיס שיעזור לכם להתחיל להרוויח כסף. תמיד אפשר לשפר ולשדרג אחר כך.

בחירת נישה לאתר שיווק שותפים

בחרתם נישה לאתר שלכם? כל הכבוד! בניית האתר הוא צעד טכני בלבד. בעידן הדיגיטלי של היום, ישנה תחרות גבוהה מאוד בהרבה תחומים. (מי אמר שתחרות זה רע?) עליכם להבין כי פני האתר הם פני העסק שלכם. הרבה יותר מכרטיס ביקור.

חשבו על זה כך: ככל שפני העסק שלכם ייראו אסתטיים, נקיים ומקצועיים יותר, כך יהיה לכם קל יותר לבנות אמון ולמכור יותר. תיישרו קו עם המתחרים שלכם, אל תתנו לאתר שלכם להיות פחות טוב משלהם – תשאפו לטוב ביותר שאתם יכולים.

מיקוד האתר

נסו להיות ממוקדי מטרה ולא להתפזר לתחומים אחרים שאינם קשורים לנישה שבחרתם. התחילו במחקר מילים ובנו אסטרטגיה לקידום האתר באופן אורגני או ממומן, בהתאם ליכולת שלכם.

שיווק שותפים – לא רק אתר

יש מי שיעדיף לבנות דף נחיתה או דף מכירה. מטרתו להעביר את המסר השיווקי ולגרום לאנשים להשאיר פרטים או לרכוש דרככם את המוצר או השירות שבחרתם. אם אתם מספיק יצירתיים, תוכלו למצוא מספר דרכים לשווק את דף הנחיתה בכל פלטפורמת תוכן, אפליקציה או אתר בו נמצא קהל היעד שלכם. הימנעו מספאם!

כדאי לדעת: אנשי שיווק שותפים שהצליחו לאמץ את הגישה והאמונה המקדמת: “עדיף להגיד משהו למישהו מאשר הכל לכולם”, נשארו ממוקדים במטרה והצליחו לייצר הרבה מכירות.

בחירת נישה רווחית לבלוג

הרבה אנשים שואלים אותי מה הבדל בין אתר לבלוג? ובכן, בעבר בלוג היה נחשב לסוג של יומן רשת אישי שנכתב באינטרנט. ברוב המקרים לא הייתה לבלוגים כל מטרה שיווקית, וזה מה שהבדיל בעבר בין ‘אתר מקצועי’ ובין בלוג.

כיום המצב שונה לחלוטין. כל אתר יכול להיות בלוג וכל בלוג יכול להיות גם אתר. המטרה שלכם כבלוגרים, משווקי שותפים או יוטיוברים של היום אם תרצו – להיות מובילי דעת קהל, אושיות רשת ואנשים בעלי סמכות בתחום הידע שלכם. כך, תוכלו לבנות את המיתוג שלכם ולמכור יותר מוצרים ושירותים של בעלי עסקים וחברות שונות בארץ ובעולם.

בחירת נישה לאתר אדסנס

מה זה בכלל אדסנס? טוב ששאלתם. גוגל אדסנס היא מערכת באמצעותה יכולים בלוגרים ומובילי דעה להרוויח כסף על הצגת פרסומות באתר שלהם. למעשה, מדובר במכירת שטחי פרסום לגוגל המתבצעת באופן אוטומטי על ידי האלגוריתם של גוגל.

ההצטרפות למערכת היא בחינם ודורשת אישור ידני של צוות גוגל. (מומלץ להגיש בקשה רק לאחר שהאתר כבר עלה לאוויר, ערוך ומוכן לקבלת קהל קוראים).

כחלק ממחקר הנישה שלכם, עליכם לבדוק תחרות ומחירים לקליק, במערכת הפרסום של גוגל – “גוגל אדס”. ככל שהמחיר לקליק גבוה יותר – כך אתם כבלוגרים ומשווקים תרוויחו יותר על כל אדם שלחץ על הפרסומת. (אל תנסו לזייף נתונים, אחרת תקבלו חסימה מגוגל אדסנס לצמיתות).

הידעת? כמשווק, תוכל להרוויח מהאתר שלך:

  1. עמלות שותפים על מכירת מוצרים ושירותים
  2. עמלות מגוגל אדסנס על מכירת שטחי פרסום למפרסמים
  3. תוכן ממומן באתר

רעיונות לבחירת נישה לאתר

אם אתם עדיין מתקשים למצוא נישה לאתר שלכם, הנה כמה רעיונות שיעזרו לכם לחסוך זמן ולהתקדם מהר יותר לשלב הבא. זכרו כי בכל אחד מהרעיונות הללו, תוכלו למצוא תוכניות שותפים, חלקן בעברית וחלקן באנגלית. אם לא מצאתם תכנית כזו, תמיד תוכלו להציע שת”פ עם בעלי עסקים.

  1. סקירות וביקורות על מוצרים
  2. סרטים וטלוויזיה
  3. מוזיקה
  4. ספרים
  5. לימודים
  6. טיולים ותיירות
  7. גיימינג ומשחקים
  8. צילום
  9. ביוטי, אופנה ואיפור
  10. עיצוב פנים
  11. עיצוב גרפי
  12. בניית אתרים
  13. שיווק ומכירות
  14. DIY– עשה זאת בעצמך
  15. הדרכות מקצועיות ומדריכים שילמדו אנשים לעשות משהו
  16. בישול ואפייה

בונוס: ארגז הכלים המלא לבחירת נישה לשיווק שותפים

איך עושים מחקר מילים לנישה עם פוטנציאל לארגזים של כסף מהבית?

תחילה חשוב להבין מה זה בכלל מחקר מילים ואיך זה יכול לעזור לכם למצוא נישה רווחית. לצורך הדוגמה, בחרתי בבלוג בנושא ביוטי, אופנה ואיפור. יהיה עלינו למצוא כמה שיותר תחומים ותתי תחומים הרלוונטיים לנושא האתר. ככל שנמצא יותר מילים רלוונטיות, כך נגדיל את חשיפת התוכן שלנו בפני קהל היעד שלנו.

כך זה נראה:

בחירת נישה - מחקר מילים לאתר
בחירת נישה – מחקר מילים לאתר

מחקר המילים המקורי יכיל רשימה של עשרות, מאות ולפעמים גם אלפי מילים שונות. לצורך הדוגמה השתמשתי ב-14 ביטויים בלבד.  

אם כן, ניתן לראות כי מספר החיפושים עבור כל ביטוי עומד על כמה מאות או כמה אלפי חיפושים בממוצע בכל חודש. מדובר בכמות גדולה מאוד של אנשים שרק מחפשים את מה שיש לכם להציע להם. אם הבלוג שלנו מדבר על ביוטי, אופנה ואיפור, שמלות הן לא הדבר היחיד שתוכלו לקדם. חשבו על הפוטנציאל. זה בהחלט אפשרי!

לפניכם מספר כלים בהם תוכלו להשתמש על מנת לעשות מחקר מילים לקבלת רעיונות לנישות זהב ותחומי עניין שמעניינים אתכם:

Keyword Explorer MOZ – כלי מחקר מילות מפתח של MOZ

kwfinder – כלי למחקר מילים בעלי זנב ארוך

Buzzsumo – כלי למחקר תוכן ויראלי

מחקר מילים בגוגל – כלי מחקר המילים של גוגל (בעבר היה בחינם, כיום בתשלום חודשי)

אתרי נישה למכירה

אם הגעתם עד לכאן, ייתכן כי תחום שיווק השותפים מעניין אתכם במידה מסוימת (או שאולי פשוט חיפשתם את האמל”ק בכתבה)  – בכל מקרה הגעתם למקום הנכון. השארתי את הדובדבן שבקצפת לסוף. בחיים כמו בחיים, יש מי שיעדיף לעבוד קשה ולעשות הכל מאפס, ויש מי שיעדיף לקנות “עסק שכבר עובד ומוכר”.

זה לא חלום, זו המציאות. יש אתרים דרכם תוכלו למצוא רשימת אתרים למכירה ונכסים דיגיטליים שיכולים לייצר עבורכם הכנסה פסיבית באופן אוטומטי. יהיה עליכם ללמוד ולהכיר את התחום היטב ולהבין כיצד להזרים תנועת משתמשים לאתר.

זכרו: כסף לא גדל על העצים, אבל בהחלט ניתן למצוא קיצורי דרך שיעזרו לכם להמשיך מאותה הנקודה שבו היה העסק במצב שרכשתם אותו. בדיוק כמו שניתן לקנות בעלות של עסק קיים, חברה או חנות כלשהי, כך גם באינטרנט. אם תלמדו כיצד לתחזק את האתר, או למצוא אנשים שיעזרו לכם לעשות זאת עבורכם – יש כאן פוטנציאל גדול.

באתר FLIPPA תוכלו למצוא רשימת אתרים למכירה. חלקם עובדים במודל שיווק שותפים וחלקם במודלים אחרים. בין אם אתם מתכוונים לקנות נכס מניב ובין אם לא, תוכלו ללמוד הרבה על אתרים וכיצד הם עושים מרוויחים כסף.

בתור התחלה, תוכלו להשתמש באתר הזה כדי לקבל רעיונות לנישות שמעניינות אנשים. בדקו אלו פרסומות יש באתר, מהם המוצרים המקודמים, מהו מחיר הקצה ללקוח. חפשו את תוכניות השותפים של המוצרים הנמכרים באתר, אולי תופתעו לטובה ותגלו שמצאתם נישת זהב ששווה לכם להיכנס אליה.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך
דילוג לתוכן