שיווק שותפים בחינם: ממתחילים למשווקים – שיעור 1

שיווק שותפים למתחילים – הכרת הקונספט הכללי

שיווק שותפים הנה דרך ייחודית המאפשרת לבעלי עסקים ומשווקים לעניין לקוחות חדשים בשירותים ומוצרים השייכים לצד שלישי. בשיטה זו ניתן להרוויח עמלות תיווך ומכירה מבלי לנהל מלאי ומוצרים או לספק עבורם שירותים כלשהם.

בדיוק כמו בעולם האמיתי, בו אנשי מכירות מתוגמלים בעמלה בכל פעם שמתבצעת רכישה על הפניית לקוחות חדשים אל עסק שאינו שלהם או על ידי מכירת מוצרים של חברה חיצונית. כך ניתן לעשות גם באינטרנט.

יתרונות שיווק שותפים באינטרנט על פני מכירות בעולם האמיתי

הזמן שלכם כאנשי מכירות הוא זמן יקר. תארו לכם שהייתם יכולים לנתק את הטלפונים ולהתמקד בעיקר בעבודת השיווק באינטרנט ולהרוויח הרבה יותר כסף על טייס אוטומטי?

שיווק שותפים באינטרנט בהחלט יכול להיות פתרון עבור כל מי שמחפש עבודה מהבית במטרה לייצר הכנסה נוספת או באמצעות השקעה בנכסים מניבים, אתרי אינטרנט רווחיים שיאפשרו לו לעבוד במשרה מלאה מהבית מבלי למכור באופן אישי שום דבר לאף אחד.

שיווק שותפים: ממתחילים למשווקים מא' ועד ת' - שיעור 1
שיווק שותפים ממתחילים ליזמים: יצירת הכנסה נוספת לעבודה מהבית

מה זה תוכניות שותפים ואיך מרוויחים מהן כסף?

תוכניות שותפים היא הדרך שלכם לעשות כסף מהבית דרך האינטרנט. בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים וחברות בארץ וברחבי העולם אימצו את קונספט השותפים המבוסס על תשלום לפי תוצאות. כלומר, השותפים יקבלו תשלום אך ורק עבור הצלחותיהם, בעוד שהוצאות השיווק, הזמן והמחקר יהיו באחריותם בלבד.

יש מספר תוכניות שותפים בישראל אליהן ניתן להירשם. בחלקן תוכלו לקבל על כל מתעניין שהשאיר פרטים כמה עשרות שקלים, בעוד שבתחומים אחרים אף יותר מ-100 שקלים לכל נרשם. אם החלטתם להירשם לתוכנית שותפים כזו או אחרת, יהיה עליכם להכיר את התחום ברמה טובה כך שבאמת תוכלו להרוויח ממנה.

לאחר שנרשמתם לתוכנית השותפים שבחרתם, תצטרכו לחכות שיאשרו אתכם לפני שתוכלו להתחיל ולפרסם את המוצרים והשירותים שלהם. לאחר מכן, תקבלו קישור ייחודי שמייצג אתכם ואתכם בלבד.

הדבר דומה לתעודת הזהות האישית שלכם המייצגת את פרסום המוצר או השירות שבחרתם. נניח שהייתם רוצים להרוויח מפרסום קורסים, מוצרים דיגיטליים ותוכניות שיעזרו לאנשים להרוויח כסף מהבית באתר workonline.

לאחר שנמצאה התאמתכם לתוכנית השותפים, תקבלו קישור שאותו תצטרכו להפיץ בערוצי המדיה השונים: workonline.co.il/?aff=yourname – הפרמטר yourname מתייחס אל שם המשתמש שבחרתם ומערכת השותפים באתר תדע שהמכירה נעשתה דרככם.

שיווק שותפים בחינם: איך להשתמש בקישור השותפים שלכם בתבונה

לפני שתתחילו לפרסם את הקישור שלכם בכל מקום אפשרי, חשוב שתבינו עיקרון מאוד חשוב: אנשים לא אוהבים שמוכרים להם, אך הם בהחלט יעריכו אם תוכלו לעזור להם. מהמקום הזה, יהיה עליכם לחשוב על אסטרטגיה נכונה באמצעותה תוכלו להגיע אל האנשים הרלוונטיים שכבר עכשיו מחפשים את המוצר או השירות שיש לכם להציע להם.

חשבו על זה כך: אם תוכלו להגיע לקהל הסובל מבעיה כלשהי ומחפש לה פתרון, האם המוצר או השירות שתמכרו להם יוכלו באמת לעזור להם? אם עניתם לשאלה בחיוב, אתם יכולים להמשיך קדימה.

קישורי שותפים ברשתות חברתיות

אם אתם מבינים כיצד באמת פועלות הרשתות החברתיות הגדולות כגון פייסבוק, אינסטגרם ויוטיוב אתם בהחלט יכולים להתחיל להרוויח על כך כסף. ההמלצה היא להתמקד בזירת פרסום אחת ורק לאחר שהצלחתם לשלוט בה היטב, תוכלו לעבור גם לזירת פרסום חדשה.

בפייסבוק תוכלו לפרסם בקבוצות רלוונטיות של קהל שעשוי להביע עניין במוצרים והשירותים שבחרתם לקדם. זכרו כי עליכם לעזור להם ולא למכור להם!  אנשים שונאים ספאם. לכן, חפשו דרך להפנות אותם למקור מוסמך שיעזור להם בחינם.

לאחר שקיבלו את הטיפים שנתתם להם משם, ייתכן כי ירצו לקבל אקסטרה. זו הנקודה שאתם תתחילו להרוויח ממנה. לאחר שיגיעו אל המוצר או השירות שאתם מקדמים, אתם תקבלו על כך עמלה באופן אוטומטי מתוכנית השותפים שבחרתם.

קישורי שותפים באתר או בלוג: שיווק שותפים לבלוגרים

אם יש לכם כבר אתר או בלוג בבעלותכם, זה אולי החלק הכי מעניין במאמר. הרבה בלוגרים שנוהגים לכתוב תוכן מהבית, מנהלים אתר העוסק בתחומי העניין שלהם. השאלה היא איך באמת מתחילים להרוויח ממנו כסף?

ובכן, בשלב זה יהיה עליכם לחשוב על מוצרים או שירותים רלוונטיים לנישה שבחרתם ושעשויים גם לעניין את הקוראים שלכם. בין אם מדובר במוצרים הנמכרים בישראל או בחו”ל, יהיה עליכם למצוא את תוכנית השותפים הרלוונטית ולהירשם אליה.

לאחר שבחרתם את המוצרים הרלוונטיים, תוכלו להשתמש בקישורים אלו באתר שלכם ומשם גם להרוויח כסף בכל פעם שהקוראים שלכם יבחרו לרכוש אותם.

כמה כסף ניתן להרוויח מבלוג?

ישנם קריטריונים רבים המשפיעים על הפוטנציאל הכלכלי העומד מאחורי כל בלוג. טנטטיבית ניתן לומר שאפשר להרוויח מאות שקלים ועד אלפי שקלים בממוצע בכל חודש. הנה מספר פרמטרים שיוכלו לתת לכם אינדיקציה:

  1. הנישה שבחרתם או גודל השוק והפוטנציאל שלו להרוויח כסף
  2. בלוג ישראלי או בינלאומי?
  3. תנועת גולשים (קוראים) חינמית או בתשלום?
  4. מקורות שונים למוניטיזציה בבלוג: שיווק שותפים, פרסומות גוגל, כסף מסרטונים, חסויות וכו’
  5. כמה גולשים ייחודיים בחודש ממוצע?
  6. האם האתר מתאים לקידום אורגני בגוגל?
  7. כמה מאמרים וכתבות רלוונטיות אתם מעלים בכל חודש?
  8. איך אתם מפרסמים אותם לקהל הרחב?

קישורי שותפים במיילים וברשימות תפוצה

בין אם יש לכם כבר רשימת תפוצה עם מאות נרשמים ויותר ובין אם מעולם לא פתחתם אחת. מדובר באחת מהשיטות הטובות ביותר לעשות כסף באינטרנט. כל שעליכם לעשות הוא לבחור במערכת דיוור אלקטרונית בה תרצו להשתמש, ליצור “מגנט לידים” שיגרום לאנשים הרלוונטיים להשאיר את כתובת המייל שלהם בצורה אתית.

השלב הבא יהיה יצירת המסרים האוטומטיים דרך מערכת הדיוור שבחרתם ולשגר למנויים שלכם טיפים ותוכן רלוונטי שיעניין אותם. מדי פעם, תוכלו להשתמש בקישורים שותפים במיילים עבור רשימת התפוצה שלכם.

יש סיבה טובה לכך שאומרים שהכסף נמצא ברשימה. אם בחרתם בנישה טובה, תוכלו להרוויח גם יותר מ-1000 ₪ למכירה. חשבו מה היה קורה אם חס וחלילה הייתם מוכרים “רק” 10 מוצרים בחודש. מדובר בהכנסה של 10,000 ₪.

אני לא רוצה להשלות אתכם. אין דבר כזה כסף שצומח על העצים. תצטרכו לבנות את הכל במו ידיכם או לתת לאנשי מקצוע לעשות עבורכם פעולות שאינכם בקיאים בהם (לפחות בשלב זה). יחד עם זאת, ברגע שתתחילו לשלוט במגרש זה, תופתעו לגלות שעלויות הפרסום יכולות להיות נמוכות במיוחד.

עד כמה נמוך? בואו תראו בעצמכם:

  1. מערכת דיוור מקצועית: 100-150 ₪ בחודש
  2. פרסום ממומן בפייסבוק: 100-500 ₪ בחודש

אם אתם עדיין מתחילים, תמיד תוכלו להפיץ את דף הנחיתה שלכם באופן אורגני. כאן למעשה, מלבד עלות מערכת הדיוור החודשית, כל שיהיה עליכם לעשות הוא להשקיע זמן בפרסום הפוסט בקבוצות רלוונטיות או בסרטונים ברשתות החברתיות.

קישורי שותפים בפורומים

בעבר, כמעט כל אחד היה יכול לפרסם בפורומים את מה שעולה בראשו. ובכן, הימים האלו חלפו. בשנים האחרונות הסיסמה החדשה נקראת: “התוכן הוא המלך”. לכן, אם אתם משתמשים פעילים בפורום ויש לכם תשובה רלוונטית ואינפורמטיבית לתת לכל מי שזקוק לה, תוכלו להשתמש בקישור השותפים שלכם.

אין כל הבטחה שהוא יישאר שם, הדבר נתון לשיקולי ההנהלה ובכל מקרה יהיה עליכם לוודא כי אינכם עוברים על תקנון הפורום.

אם באמת תנסו לעזור ותשקיעו לאורך זמן, גם המנהלים וגם המשתמשים באתר יעריכו אתכם על כך ואתם תתוגמלו על כך. אל תחפשו קיצורי דרך, תשקיעו מהזמן והידע שלכם בשביל באמת לעזור לאנשים.

שיווק שותפים בתשלום: הדרך להצלחה כלכלית במגרש של הגדולים

אם הגעתם עד לכאן, אתם צריכים לטפוח לעצמכם על השכם. כעת, לאחר שהתחלתם כבר להרוויח כסף והכרתם את שיטת השותפים להרוויח כסף באינטרנט, תוכלו להשקיע בפרסום ממומן מהרווחים שייצרתם עד כה.

מקורות לפרסום ברשתות החברתיות השונות (זירות פרסום)

  1. פייסבוק
  2. אינסטגרם
  3. יוטיוב
  4. וואטסאפ

מקורות נוספים לפרסום ממומן בתשלום

  1. גוגל אדס: רשת החיפוש
  2. גוגל אדס: רשת המדיה
  3. קניית מדיה מאתרים גדולים
  4. פרסום באאוטבריין
  5. פרסום בטאבולה
  6. כתבות ממומנות
  7. מובילי דעה בתחום שבחרתם: בלוגרים ויוטיוברים
  8. תשלום לאנשי תוכן, מנהלי קמפיינים, מעצבים ואנשי שיווק שידאגו שהעסק שלכם ימשיך לעבוד על טייס אוטומטי

לסיכום

עד כאן בנושא שיווק שותפים ממתחילים למשווקים. אם באמת מעניין אתכם ללמוד איך עושים כסף באינטרנט כהשלמת הכנסה או “כעבודה מהבית במשרה מלאה” נשמח לעזור לכם ללמוד איך להפוך ממתחילים וחסרי ידע בתחום לאנשי שיווק מומחים שמייצרים כסף באינטרנט למחייתם.

אולי יעניין אותך
דילוג לתוכן