7 טריקים לבניית נכס דיגיטלי ורווחי בכל פלטפורמה שתרצו

רגע לפני שתלמדו את כל הטריקים לבניית נכס דיגיטלי ומניב, מן הראוי לציין מהם בכלל נכסים דיגיטליים ואיך אנחנו יכולים לנצל אותם לטובתנו האישית להקמת תשתית דיגיטלית מלאה ואוטומטית שעובדת עבורנו 24 שעות ביממה. מוכנים? יאללה מתחילים.

נכסים דיגיטליים 101: מהו בעצם נכס דיגיטלי?

נכס דיגיטלי הוא למעשה הבמה הדיגיטלית שלכם. המקום להביע את עצמכם ולהיחשף לקהל לקוחות חם וממוקד בעל אינטרס לקבל מכם ידע, שירות ומוצרים בתחומים הרלוונטיים לכם. בדיוק כמו שחקנים וזמרים שמופיעים בתיאטרון הקאמרי או הבימה, כל אחד מכם יכול לעמוד מול קהל (באופן דיגיטלי וחד צדדי) לספק ערך כלשהו לכל מי שקנו כבר כרטיסים, הכינו את הפופקורן והקולה וממתינים רק לכם שתעלו על הבמה ותספקו להם את מה שהם כל כך צמאים לו: תוכן בעל ערך, בידור או אפילו אנקדוטות בעלות מוסר השכל שעלולות לשנות את חייכם כהרף עין.

מה שכל כך יפה בכל הסיפור הזה זו העובדה שאתם יכולים לבחור אם להופיע על במה אחת ומרכזית או להעביר את המחזה שלכם גם בפני אנשים אשר אינם נמצאים בקרבת מקום לבמה המרכזית שלכם.

נכון להיום הבמות הדיגיטליות שידועות לנו כאלו המספקות את הסחורה בצורה הטובה ביותר בעולם הדיגיטלי הן:

  • פייסבוק
  • יוטיוב
  • אינסטגרם
  • פינטרסט
  • לינקדאין
  • בלוג \ אתר

אז מהו הסוד הגדול של הנכסים הדיגיטליים וההכנסה הפסיבית?

גם השחקנים הטובים ביותר מבינים כי מילת המפתח טמונה בזמן, המקום וכמובן הקהל. הקהל הישראלי והבינלאומי אינו זהה זה לזה, וכך גם הפלטפורמות הדיגיטליות. על מנת שתוכלו לפצח את הסוד שלהן ולחדור פנימה אל לב המערכת המשומנת שתוכל לייצר עבורכם קהל עוקבים שרק מחכה לנאמבר הגדול שלכם, תצטרכו להכין שיעורי בית ולהגיע מוכנים למבחן הגדול.

המלצת המערכת: התמקדו ב-2 במות דיגיטליות מרכזיות שמרגישות לכם הכי הנח, ממש כמו הבית.

הכרת הפלטפורמה – מהיסודות ועד הסודות

עצרו הכל לרגע אחד וחשבו. כמה באמת אתם חושבים שאתם מכירים את הרשתות החברתיות בהן גם אתם פעילים? שעה ביום? שעתיים ביום? מה אתם באמת עושים שם? תסכימו איתי שהפיצ’רים בהם המשתמש הממוצע משתמש אינם בהכרח זהים לכלים, הטכניקות והאסטרטגיות בהם בעלי העסקים והנכסים הדיגיטליים בארץ ובעולם משתמשים. אם גם אתם רוצים לשלוט בזירה הדיגיטלית שבחרתם, יהיה עליכם להשקיע מאמץ בהכרת היסודות ואף להכין שיעורי בית הכוללים הרצאות והדרכות עבור המגזר העסקי. עם קצת רצון והתמדה, תוכלו למצוא את כל התוכן הרלוונטי עבורכם בחינם אין כסף.

המלצת המערכת: המדריך הגדול ביותר בעולם בנושאים אלו, הוא פרופסור יוטיוב. אל תתביישו לשאול אותו, הוא כבר יודע בדיוק על מה אתם חושבים ואיך לעזור לכם.

קונפוציוס, אחד מגדולי הפילוסופים בסין אמר: “אין זה משנה כמה לאט אתה מתקדם, כל עוד אינך עוצר.” נדלן דיגיטלי בניגוד לנכס נדלן אחר, הנו דינמי, כלומר הולך ומשתדרג עם הזמן. המשמעות היא כי אנו כפופים למעשה לשינויים הטכנולוגיים כל הזמן, ולכן נדרשים לבצע מדי פעם שינויים ביעדים ובאסטרטגיות השיווקיות, על מנת להתאים את עצמנו לטרנדים העכשוויים, התכנים הוויראליים והטכניקות המתקדמות ביותר לייצר תנועת גולשים טובה ורלוונטית אליכם, שלהם סיכויי סגירה גבוהים יותר. אה כן, ושכחנו לציין – במחיר הנמוך ביותר לכל ליד (לקוח פוטנציאלי).

מחקר מתחרים או מה עושים בכלל האחרים?

מכירים את המשפיענים? נו, מובילי דעת הקהל שמצייצים פוסטים ויש להם כבר עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם? כן, בדיוק עליהם אנחנו מדברים. בכל נכס דיגיטלי או פלטפורמות תוכן אם תרצו, תוכלו למצוא את מובילי דעת הקהל בנישה או התחום הרלוונטי לכם. אתם, כמומחים בתחומכם צריכים לדעת יותר מכולם שאם יש מישהו שכבר מצליח להרוויח כסף מהנכס הדיגיטלי שלו, כנראה שהוא עושה משהו נכון. הסוד שלנו להצלחה מתחיל מהכרת המתחרים, להבין מה בדיוק הם עושים שמצליח להם שוב ושוב, או מהיכן הם התחילו? אם בחרתם לעשות את מחקר המתחרים בעצמכם, תוכלו לאסוף את כל פיסות המידע הנגישות לכם באמצעות הנכס הדיגיטלי של מובילי דעת הקהל עצמם, או פשוט לשאול אותם. (לשיקולכם).

רגע לפני שנמשיך להכיר את המתחרים לעומק, רציתי להעביר לכם אנקדוטה קטנה.

מהי מוזיקה? הרמוניה או שיר? האם זה הלחן שעושה את השיר או השיר שבונה את הלחן, ומה חשוב יותר להצלחה של שיר? הכותב או הזמר? אולי אלו הם יחסי הציבור והתקשורת שעושים את כל הרעש. בדיוק כמו המוזיקה, כך גם יש בינינו את אותם האנשים שמקשיבים רק למילים בזמן שאחרים מקשיבים בעיקר לצלילים והמנגינות. רק יחידי סגולה שומעים את ההרמוניה באופן מושלם, או בקיצור רואים את התמונה המלאה.

אין זה משנה באיזו פלטפורמה דיגיטלית בחרתם; פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין ואחרים יודעים לספק את הסחורה באופן זהה. הסוד טמון בסוג הקהל, הזמן וההקשר בו אתם מעבירים את היצירה שלכם לקהל הרלוונטי.

רגע לא הבנתי, איך זה בכלל קשור למחקר מתחרים?

מי מכם שעד כה היה מקשיב רק למילים או רק למנגינה, ייתכן כי פספס את המידע החשוב מכל: המשפך השיווקי. בין אם יצא לכם כבר לנתח אסטרטגיות שיווק בנכסים דיגיטליים ובין אם לא, מחקר מתחרים הוא הרבה מעבר לטיב עיצוב הפוסט וסוג התוכן המועבר אלינו באותה הזירה. בפעם הבאה שאתם קוראים פוסט או נחשפים לסרטון של מובילי דעת קהל, נסו להתמקד גם בפריטים הקטנים כמו למשל: מהי מטרת הסרטון, אלו אביזרים נראים לעין בסרטון ואלו מסרים סמויים טמונים לאורך הוידאו? כידוע לכם, נותני חסויות מרבים לעשות “שיתופי פעולה” עם משפיענים ולספק עבורם מוצרים שונים לצורך פרסום וחשיפה למותג.

אז מה השורה התחתונה?

השקיעו לפחות שעה ביום כדי ללמוד את המתחרים שלכם בכל זירה דיגיטלית. היכנסו לנעלי הלקוחות הפוטנציאליים שלכם וחפשו את סוגי התכנים המניעים לפעולה. הם אולי רק חלק קטן מתוך אסטרטגיית השיווק שלכם, אך התחלה לא רעה בכלל בדרך להצלחה שלכם. אתם לא חושבים כך? 🙂

מחיר ההצלחה של נכסים דיגיטליים מניבים

בעולם הדיגיטלי, אנו נחשפים מדי יום לשיטות שונות להרוויח כסף מהבית ולייצר לעצמנו הכנסה פסיבית שעובדת עבורנו גם כשאנחנו ישנים. אבל עכשיו באמת, איך עושים את זה? לצורך הדוגמה, החלטתי לפשט עבורכם את ההסבר ולחלק אותו לשני מרכיבים עיקריים.

חשיפה אורגנית של נכס דיגיטלי על בסיס תוכן

אמרו כבר לפניי כי “התוכן הוא המלך”. התשובה שלי: “להיות תמיד בעל ערך”. כולם אוהבים תוכן. המשתמשים, מנועי החיפוש, יוטיוב, פייסבוק ושאר הרשתות החברתיות. תוכן טוב יכול להיות וירלי ללא צל של ספק. יש מי שיגיד “במזל” אך מי שבאמת מבין, יודע כי זה אינו צירוף מקרים ואינו יד הגורל.

המכנה המשותף לכולם הנו זמן. אז אם נפרק את נוסחת ההצלחה למספר גורמים ניתן לומר כי
(תוכן טוב + זמן) * 2x זירות דיגיטליות = הכנסה נוספת מהבית, הכנסה פסיבית או מה שתרצו.

אז אם יש לכם מספיק ידע בתחומכם ושעה אחת ביום להקדיש לטובת העסק האינטרנטי החדש שלכם, זוהי בהחלט התחלה נהדרת וגם הדרך שלכם להכיר לעומק, צעד אחר צעד את העולם הדיגיטלי שעובד קצת אחרת מכולם, אך ממשיך להוכיח שוב ושוב כי אם יש דבר אחד טוב שהוא יודע לעשות; זה לייצר הצלחה ומקומות עבודה דיגיטליים, במיוחד לאלו שבוחרים לעבוד מהבית.

הידעת? על מנת לייצר תוכן איכותי וויראלי, תצטרכו לרכוש מיומנויות שונות בתחומים שונים כגון: כתיבה, קריאייטיב, קופירייטינג, עיצוב ועריכה של תמונות וסרטונים. (זאת כמובן בהתאם לסוג התוכן שלכם בזירות הדיגיטליות שבחרתם).

חשיפה ממומנת של נכס דיגיטלי על בסיס תקציב

החלק השני נועד בעיקר ליזמים הדיגיטליים שאינם מחפשים לבזבז זמן יקר. מבחינתם, אפשר להשקיע בפוסט או שניים בפייסבוק או להקים דף נחיתה בסיסי או אולי בכלל לצלם סרטון ממצלמת מכשיר הסארטפון שלהם, והחל מרגע זה פשוט להזרים אליו תנועת גולשים ממומנת. אין זה משנה איזה נכס דיגיטלי בחרתם, קרוב לוודאי שתוכלו למצוא דיי בקלות את כלי הפרסום הרלוונטיים באותה זירה. לאחר שעשיתם מחקר מתחרים ועשיתם אפיון לקהל שלכם, תוכלו להתחיל לפרסם את הסרטון שצילמתם או דף הנחיתה שזה עתה עלה לאוויר. תוך זמן קצר בלבד תוכלו לראות תוצאות. (בהתאם לתקציב, הכלים והידע העומדים לרשותכם).

אז מה היה לנו כאן?

אם החלטתם לפרסם בעצמכם ולהתנסות עד שתצליחו, יהיה עליכם ללמוד היטב את המערכות ולזרוק קצת כסף על הרצפה. באופן אישי, אני מעדיף לקרוא לזה “שכר לימוד”. אופציה נוספת העומדת לרשותכם היא אנשי מקצוע בתחום. קמפיינרים מעולם הדיגיטלי המכירים היטב את מערכות הפרסום, יוכלו לנהל עבורכם את תנועת הגולשים הממומנת אל הנכס הדיגיטלי שלכם.

ואז אוכל באמת להרוויח כסף מהבית?

בכל אחד מהמקרים, התעשרות מהירה אינה מובטחת. השילוב בין מוצר טוב (פיזי או דיגיטלי), שירות או ערך גבוה לקהל שלכם, הם הראש של הפירמידה. אם תתחילו משם, השפע כבר יבוא אליכם בחזרה.

הסוד שכל נכס דיגיטלי חייב ליישם

הגישה אומרת “באתי לעזור לך”.

מתי בפעם האחרונה צפיתם בהופעת סטנדאפ ביוטיוב? חשבתם לרגע למה עשיתם את מה שעשיתם? למה זה היה חשוב לכם להיכנס ליוטיוב ולראות את המופע החדש של הסטדנאפיסט הזה? יכולות להיות לכך מספר רב של סיבות אפשריות. הרשו לי להיכנס לרגע אחד לנעלי הסטנדאפיסט הזה ולדבר במקומו.

“אם אתה צופה בי עכשיו, רציתי שתדע שאני כאן כדי לעזור לך. לעזור לך להפיג את השעמום, פשוט כי אין לך כרגע שום דבר מעניין לעשות. אני כאן כדי להצחיק אותך ולגרום לכל המתח שעברת בשבוע האחרון לקבל משמעות אחרת. אני כאן כדי להעביר לך מסרים שקל יותר לקבל אותם דרך הומור, אך בעיקר אני כאן כדי שתכיר אותי, זה שעוזר לך בכל אותם הדברים ועוזר לך להתגבר עליהם בכל זמן שתרצה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. אל תשכח שכל זה פתוח עבורך בחינם. אם תרצה לעבור את התהליך המלא שיעזור לך לצחוק עד השמיים וליפול בין הכיסאות, המופע המלא שלי בתיאטרון ה.. בתאריך והשעה.. אני אהיה שם כדי לעזור לך הרבה יותר ממה שחשבת.”

ואיך אני מיישם את זה בתכלס בעסק האינטרנטי שלי?

רשמו:

א. מי אתם? (שם האתר \ עסק + סלוגן)

ב. למה אתם כאן?

ג. מי חיפש אתכם בכלל ולמה?

ד. איך אתם יכולים לעזור לו כבר עכשיו ללא כל מאמץ מצדו – הגדירו את ההבטחה שלכם וקיימו אותה ללא תשלום

ה. איך אתם באמת יכולים לייצר אצלו שינוי מא’ ועד ת’ במחיר שיספק את ההבטחה (ההצעה שאי אפשר לסרב לה)

הסוף של הקליקבייט או עד מתי רשעים יעלוזו?

כמה פעמים בשבוע אתם נתקלים בכותרת מעניינת, נכנסים לקרוא את המאמר או צופים בסרטון ורק בסוף מגלים ש… כלום. פשוט בזבזו את זמנכם היקר בציפייה לקבל את מה שכל כך חיכיתם לו ולא היה שם. אם מסתכלים מהמקום של בעל הנכס, ייתכן מאוד כי השיטה שלו עובדת, התנועה זורמת וייתכן כי אחוז מסוים מהם יגיע לשלב הרכישה ויקנה ממנו את המוצר או השירות בתחום העניין שלהם. והרי לכם משפך שיווקי שממיר? בהחלט לא תמיד.

נסו לדמיין לרגע, כמה כסף אתם זורקים על הרצפה כשאתם מפרסמים תוכן שאינו מספק את הסחורה? כמה אנשים מאוכזבים שעזבו את האתר שלכם לאחר שהבינו כי התשובה לבעיה שלהם אינה נמצאת במקום שבו האמינו שימצאו אותה.

בעיניי, בנייה של נכס דיגיטלי מניב צריכה להתחיל קודם כל עם מספר מנטרות של ווינרים שכדאי לשנן בעל פה:

  1. “אני (בעל הנכס הדיגיטלי) מעריך את זה שאתה (הגולש\מבקר) כאן”
  2. “אני כאן כדי לספק תשובות לשאלות שלך”
  3. “הזמן שתשקיע בי תמיד ישתלם לך”

נסו וראו בעצמכם כיצד הנתונים ידברו בעד עצמם. I DARE YOU TO.

מי אמר שהחינם הוא באמת בחינם?

רוב האנשים מזלזלים בערך שהם מקבלים בחינם. אולי בצדק. יש לכך לא מעט סיבות, השפעות פסיכולוגיות ושיווקיות, אך עליהם אפרט בפעם אחרת. בשלב זה אני רוצה להציע גישה אחרת. מיינדסט של יזמים מצליחים שהוכיחו לא פעם כי משפך שיווקי או אסטרטגיה המציעים תוכן בעל ערך רלוונטי ואיכותי ובחינם, הוא למעשה הראי האישי והמקצועי של כל עסק ואדם העומד מאחוריו. הנחת היסוד אומרת כי אם כל עסק או נכס דיגיטלי יפעל מתוך מקום של יושרה ונכונות לספק שפע לעולם, השפע יחזור אליו בחזרה. אי אפשר לברוח מהראי הזה או להסתתר ממנו. זכרו כי מה שתתנו וכמה שתתנו, כך בסופו של דבר תוכלו לקבל גם בחזרה.

חשבו על זה לרגע. הידע והשפע אינם מוגבלים. תמיד ניתן להמשיך ולתת עוד. עוד באותו הנושא, או אולי בתחום דומה שיכול לעניין את קהל הלקוחות שלכם. אם כבר אמרנו שהוא אינו מוגבל ואנו באמת מאמינים בזה, אנו למעשה מבינים שאפשר ואף רצוי מאוד להוציא כמה שפנים מהשרוול ולחשוף את הסוד.

רגע לא הבנתי, איך אני יכול לתת משהו בעל ערך אמיתי בחינם וגם לקבל על זה כסף?

חשבו על התחושה וההרגשה של כל מי שזה עתה הצלחתם לעזור לו, גם מבלי לדבר איתו בכלל. האמינו בכך שברגע הנכון לו, הוא יפנה אליכם, פשוט כי הוא יודע שיש לכם עוד הרבה מעבר להציע לו והוא רק מחכה להצעה הנכונה בטיימינג הנכון לו.

קיצורי דרך לנכסים דיגיטליים שעובדים בשבילכם

אז מה היה לנו עד כאן? דיברנו על מחקר מתחרים, שליטה מלאה בפלטפורמות הדיגיטליות, תנועה וחשיפה אורגנית וממומנת ומספר גישות המציעות פרספקטיבה שונה שכדאי שכל יזם דיגיטלי יאמץ לעצמו.

אם אתם מחפשים קיצורי דרך ליצירת נכס דיגיטלי מניב, תוכלו ליצור סרטון קולע עם הנעה לפעולה או אולי דף נחיתה עם כתיבה שיווקית שקולעת בדיוק במטרה. בטווח הקצר, דף נחיתה יעשה את העבודה (בדיוק כמו ברז מים, זוכרים?) אם אין לכם יותר מדי זמן אך עדיין אינכם מעוניינים לוותר על ההזדמנות לעשות כסף מנכסים דיגיטליים מניבים, תמיד תוכלו לשאול את מי שכבר עשה את זה והצליח. כי למה לא? אם זה עובד בשבילו, מקסימום יוכל לעבוד גם בשבילכם.

בהצלחה!

אולי יעניין אותך
דילוג לתוכן